Relacje między markami a gwiazdami mediów społecznościowych znacznie wzrosły w ostatnich latach, i nie bez powodu: influencerzy to świetny sposób na dotarcie do nowych klientów. Ale nie jest to tak proste, jak rzucenie im kilku darmowych produktów w zamian za shout-out na Instagramie lub filmik na YouTube. Przed rozpoczęciem kampanii influencer marketingowej należy jasno określić jej cele, znaleźć odpowiednich influencerów dla swojej marki i opracować strategię, która pomoże zmierzyć wyniki.
Znajdź odpowiednich influencerów dla swojej marki
Po określeniu, co masz nadzieję osiągnąć dzięki kampanii influencer marketingu, nadszedł czas, aby zdecydować, którzy influencerzy są odpowiedni dla Twojej marki. Istnieje kilka sposobów, aby przejść do tego, ale najważniejsze jest, aby być strategicznym i przemyślanym.
-
Tworzenie listy potencjalnych influencerów: Najpierw stwórz listę potencjalnych influencerów, którzy byliby dobrym dopasowaniem dla Twojej marki. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest wyszukiwanie hashtagów związanych z Twoją branżą na Instagramie. Możesz również użyć narzędzia takiego jak Traackr, aby wyszukać influencerów poprzez rozbicie demografii swojego idealnego klienta.
-
Kontaktowanie się z influencerami: Po skompilowaniu listy potencjalnych influencerów, nadszedł czas, aby dotrzeć i nawiązać kontakt. Będziesz chciał, aby twój początkowy e-mail był krótki i słodki, aby nie odstraszyć ich. Możesz również skorzystać z platformy influencer marketingowej, takiej jak Steemit, aby skontaktować się z potencjalnymi influencerami.
-
Utrzymywanie relacji: Po znalezieniu kilku influencerów do pracy, ważne jest, aby utrzymać relacje i upewnić się, że śledzić z nimi. Pomoże Ci to pozostać na szczycie świadomości i ustawić się na przyszłe partnerstwo.
Opracuj swoją strategię
Nadszedł czas, aby wziąć wszystkie informacje, które zebrałeś do tej pory i połączyć je razem, aby stworzyć solidną i skuteczną strategię. Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać:
-
Upewnij się, że uwzględnisz influencerów w swoim kalendarzu marketingowym. Kiedy powinieneś kontaktować się z influencerami? Jaki jest cel kampanii? Jakie metryki chcesz osiągnąć? Kiedy masz już wszystko ustalone, nadszedł czas na ułożenie strategii kampanii. Oto kilka elementów, o których warto pamiętać:
-
Jaki rodzaj treści będzie tworzył influencer? Czy będzie to recenzja produktu, post sponsorowany, czy klip z serii wideo?
-
Jaki rodzaj relacji chcesz mieć z influencerem? Jak chcesz wchodzić z nimi w interakcje?
-
Jak chcesz wynagrodzić influencera? Powinieneś upewnić się, że uwzględnisz to w swoim wstępnym planie kampanii.
Uruchom reklamę(y) i zmierz wyniki
Gotowy do uruchomienia swojej kampanii? Upewnij się, że zanim to zrobisz, przeprowadzisz kilka testów. Będziesz chciał się upewnić, że wszystko jest zgodne z Twoją strategią kampanii, a także upewnić się, że Twoi influencerzy mają odpowiednie treści gotowe do użycia. Następnie nadszedł czas na uruchomienie kampanii i rozpoczęcie mierzenia wyników. Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać:
-
Ustal dokładne oczekiwania ze swoim zespołem i klientami - upewnij się, że ustalisz realistyczne metryki i będziesz przejrzysty dla wszystkich zaangażowanych.
-
Śledź ROI z różnych działań marketingowych - to pomoże Ci określić, które działania przynoszą największy zwrot.
-
Pamiętaj o ponownej ocenie swojej strategii - kampanie prawdopodobnie będą wymagały zmian w miarę upływu czasu.
- Admin