Kiedy myślisz o markach, które pozostają z Tobą, co mają wspólnego? Wszystkie są zapadające w pamięć i wyróżniają się z tłumu. Potrzeba prawdziwej wiedzy, aby stworzyć markę, która będzie współbrzmieć z Twoimi klientami i sprawi, że będą wracać po więcej. Ale czym właściwie jest marka? Marka to przede wszystkim wizerunek lub reputacja Twojej firmy postrzegana przez docelowych odbiorców. Twoja marka reprezentuje wszystko, co dotyczy Twojej firmy - w tym jej produkty, usługi, komunikację, wygląd i postawę. Silna marka może pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż. Silna marka ułatwi również ludziom zrozumienie, czym zajmuje się Twoja firma i jak mogą kupić Twoje produkty lub usługi. Oto 5 sposobów na wzmocnienie marki swojej firmy:
Miej jasną wizję
Aby mieć naprawdę świetną markę, musisz mieć jasną wizję tego, co reprezentuje Twoja firma. Co Twoja firma stara się osiągnąć? Jakie są jej podstawowe wartości? Co chcesz, aby Twoja marka mówiła o Twojej firmie? Wyobraź sobie, że zatrudniasz kogoś do zarządzania marketingiem dla swojej firmy - co chciałbyś, aby przekazał o Twojej marce? Chcesz być w stanie przekazać wizję swojej marki wszystkim pracownikom, od dyrektora generalnego po zespół marketingowy, tak aby każdy rozumiał, jak wzmacniać markę.
Jakie jest Twoje USP - co odróżnia Twoją markę od konkurencji? Co chcesz, aby Twoja marka oznaczała? Twoja marka powinna być czymś, do czego klienci mogą się odnieść i z czego mogą być dumni. Powinna być również czymś, co rezonuje z Twoją grupą docelową - tak, aby czuli, że mogą się z nią połączyć. Kiedy będziesz miał jasną wizję, łatwiej będzie Ci upewnić się, że Twoja marka jest spójna i komunikuje tę wizję.
Rozwijaj silną obecność wizualną
Wizualny wygląd Twojej marki - w tym logo, strona internetowa, reklama i wszystkie inne elementy wizualne, pomaga budować rozpoznawalność i rozpoznawalność marki. Elementy wizualne Twojej marki powinny być spójne we wszystkich Twoich materiałach marketingowych - w tym na stronie internetowej i w kanałach social media.
Powinny być również łatwo rozpoznawalne jako reprezentujące Twoją markę. Na przykład Starbucks ma swoje ikoniczne zielone logo, które stało się już tak rozpoznawalne jak sama nazwa. To nie przypadek, że nazwa ich marki i logo są tak ściśle powiązane. Warto też zastanowić się nad paletą kolorów, w tym nad kolorami głównymi, używaną czcionką i obrazami. Paleta kolorów może odgrywać dużą rolę w przekazywaniu informacji o marce - na przykład kolor czerwony jest często kojarzony z podnieceniem i energią. Logo, czcionki i kolory są ważnymi elementami wizualnej marki.
Bądź konsekwentny
Silne marki są spójne. Bycie spójnym ze wszystkimi aspektami swojej marki - w tym z elementami wizualnymi, propozycją wartości i tonem głosu - pomoże ludziom rozpoznać Twoją markę. Aby stworzyć spójną markę, musisz mieć plan i wiedzieć, o co chodzi w Twojej firmie. Jeśli tworzysz nową markę, masz okazję zacząć od nowa i określić zasady. Jeśli zarządzasz brandingiem istniejącej firmy, musisz pracować w istniejących ramach - ale nadal możesz wprowadzać zmiany, gdy jest to konieczne.
Aby stworzyć spójność, musisz upewnić się, że wszystko, co robi Twoja firma, jest dostosowane do Twojej marki. Musisz upewnić się, że wszystko, począwszy od interakcji z klientami, komunikacji z pracownikami, obsługi klienta i materiałów marketingowych, jest spójne z Twoją marką.
Nie zapominaj o kliencie
Kiedy tworzysz nową markę lub rebrandingujesz istniejący biznes, musisz zrównoważyć potrzebę bycia spójnym z potrzebą bycia elastycznym. Musisz upewnić się, że nie przywiązujesz się do swojej marki tak bardzo, że zapominasz o swoich klientach. Chcesz mieć pewność, że nadal łączysz się ze swoimi klientami i że mają oni pozytywne doświadczenia. Jeśli masz markę, która jest zbyt sztywna, zbyt surowa i nie pozwala ci być wystarczająco elastycznym, aby reagować na swoich klientów, może to w rzeczywistości skończyć się podważeniem twojej marki. Musisz upewnić się, że masz miejsce na oddychanie i reagowanie na swoich klientów i ich potrzeby.
Silna marka da Twojej firmie przewagę nad konkurencją. Pomoże Ci przyciągnąć więcej klientów i dokonać większej sprzedaży. Pomoże również zabezpieczyć obecnych klientów i da im powód do powrotu. Musisz pamiętać, że budowanie marki nie jest czymś, co dzieje się z dnia na dzień. Potrzeba czasu i wysiłku, aby stworzyć udaną markę. Potrzeba prawdziwej wiedzy, aby stworzyć markę, która będzie współbrzmieć z Twoimi klientami i sprawi, że będą wracać po więcej.
- Super User